Alla inlägg under november 2013

Av Jessica - 28 november 2013 20:50

Har haft ett spännade och givande möte och efter det kommer funderingar på om jag ska läga till eller låta vara?? Får fundera till lite grann. Men det har monterats och prov tittats.   Och min älskad man har hjälp mig att svetsa till en krok att hänga upp och hålla ihopp själva taket, en gammal galje fick sätta livet till.  

Och takkronan i vardagsrummet fick lite ledigt och jag har prov tittat både innifrån och liggades och utifrån.       

Av Jessica - 26 november 2013 21:30

Har just slitit mig från symasinen och 3 meter vaxduk har blivt till remsor som snart ska bilda en bur. Jag börjad med att klistar ihop mina bilder utifrån min kännsla av inne och ute. Och placerade ut dem på vaxduken i en diagonal som jag hoppas ska skapa en känsla av en spiral när den tar sin färdiga form. Silkespappret fick forma en fjäril i strävan upp mot himmlen med korten som ryggrad. Och så har jag sytt en miljon sömmar på dena svåra plast och det blev nog inte så jättefint. Men den är sydd trådar med tanke på en barnbok som vi läser ganska ofta Svart och vit och alla de andra.          

Av Jessica - 26 november 2013 13:10

Nu kom bilderna äntligen och överst ett hjärta med en dödfjäril, kanske betyder att jag är klar med det här snart. Cirklarna är klara 5 st en botten cirkel en till mitten och en till toppen innan den ska börja rundas av, men den blir väl troligtvis toppig.      

Av Jessica - 26 november 2013 10:56

  http://www.antonymicallef.com/projects.html


Väcker tankar

Av Jessica - 26 november 2013 10:34

  http://www.lifeofguangzhou.com/node_981/node_989/node_996/node_1017/node_1045/2013/08

/15/1376544689144914.shtml


Spännade bild tycker jag utan ramar Alima Helbitz

Av Jessica - 26 november 2013 10:10

Gillar spegel tänket funderar på om jag kan få med den känslan

Av Jessica - 26 november 2013 09:49

Vi är just nu drabbade av någon form av magsjuka och är därför satta på karantän och som tidfördriv i väntan på att mina bilder ska komma från fotolabbet så har vi julpysslat. Och i år blev det jultvålar som ska slås in till nära och kära. Och små röda fåglar. Ett grönt äpple som följde med hem från USA, blev gårdagens mellis på tal om åldrande så¨ser det lika fint ut fortfarande....

Och min skiss tanken är att jag ska göra en bur i transparent waxduk och i den ska mina foton som behandlar inne och ute bilda en spiral. Tanken är att man ska kunna betrakta bilderna från både in och utsidan. Får se om jag får till det tiden börjar rinna ur mina händer och nu sjukan och R är borta hela nästa vecka. Jobba natt japp så får det nog bli.           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards