Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Jessica - 15 januari 2014 13:27

Förberedelse inför sokratiska samtal Kanel och kanin målgrupp 4-5 år. Samtalet är inbokat till Tisdagen den 21 januari på avdelningen Rävlyan.

Förbereda gruppen och diskutera vad är gruppens mål med samtalet?

Vad är deras personliga mål med att delta i samtalet?


Jag läser boken en gång utan att de får titta på bilderna och där efter samtalar vi om den inledande frågan, efter det så läser jag boken en gång till och de får titta på bilderna och ställer samma fråga ändras deras val då?


Inledand fråga: Om du fick välja att vara med i den här boken vem skulle du då välja att vara och varför då?


Tolknigsfråga: Är det skillnad på dröm och fantasi? Kan man prata med vem som helst? Använder man hela kroppen varje dag? Om jag fantiserar vilken del av kroppen är då mest aktiv? Är det någon skillnad på drömmar som händer på natten och dagen? Kan du drömma på dagarna? Vad fantiserar du om?


Sokratiskfråga: Hur lukar fantasi?


Avslutning hur uppfattade du din medverkan i samtalet?


Vi avslutar med att måla vattenfärg på socker lösning/ Vad har din fantasi för färg just idag och varför?


Så här är min plan än så länge.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards