Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Funderar

Av Jessica - 11 mars 2014 20:41

Väcker så många tankar och funderingar om sömn och vad det är hur livsviktigt det är för oss alla och att alla har ett förhållande till sömn. Det är ju väldigt intressant tycker jag.


Jag har efter Peters och mitt samtal även funderat med avsky över ett förslag han gav mig att pröva och se hur länge jag kan vara vaken och vad som händer då??? Hela min kropp får panik, vaken mer än jag redan är? Och i min vilda fantasi ser jag mig själv med kort stubin stoppa in barnen i tvättmaskinen. Hua.


Jag tänker mig mera vad skulle hända om jag fick sova i egen säng helt ensam i ett tyst rum?


Jag googlade "sova gott" och vad får man se för bilder då, jo nallar, husdjur och små barn. Men hur sover vi vuxna?

Sova med barn det gör jag, ibland ett men ofta två   

 

 
 
Ingen bild

Matilda

12 mars 2014 21:04

Vilka fantastiska bilder! Hög igenkänningsfaktor :). Min son skulle alltid kila in fötter och händer under mig när han var liten. Höll på att driva mig till vansinne, samtidigt som han ju är min ögonsten.
Sömn och sömnlöshet är klassiska teman och samtidigt alltid aktuella.
Jag tycker att Peters idé är intressant, kanske inte genomförbar, men värd att utforska.

 
Maria Bodén

Maria Bodén

15 mars 2014 16:39

O my God! Sömn! Nyförlöst sedan knappt två veckor känner jag stort behov av sömn. Vi har inte hittat en egen rytm här riktigt än. Med första barnet gick det direkt och vi var aldrig sömnlösa (bara utmattade rent allmänt). Nu är det lite kämpigare. Jag vill verkligen inte hamna efter i det här arbetet med bilden, men det är inte lätt att få styr på tankarna när man bara byter blöjor o ammar, typ... ;-). Verkar vara ett väldigt intressant gestaltningsprojekt - ska bli kul att följa!

http://minairrvagar.blogspot.se

Jessica

15 mars 2014 18:43

Grattis och vad spännande till en ny liten individ. Och än så länge har du dessa härliga hormoner att luta dig tillbaka på. Och jag har tänkt på dig och kollat in på din sida då och då. Hur går det för dig... orkar du över huvud taget.

 
Maria Bodén

Maria Bodén

18 mars 2014 15:58

Tack! Jodå, nu är jag nog igång (?)! Fått ur mig första inlägget och handledning på g med Peter :-). Välkommen att kika in igen!
Tänkt vidare på "sova gott" och har just nu lillebror gott sovandes med örat mot mitt hjärta. Tänker att det är så när man är vuxen också. Att man sover som godast mätt och trygg, i vetskapen (villfarelsen?) om att allt är lugnt och som det ska vara. Hörde om en som somnat (på fyllan) sittandes med benen i kors och sovit så länge att benen faktiskt blev permanent förlamade pga bristande blodtillförsel... Inte så lyckad sovstund... Det där med sovställningar är spännande och kanske en bidragande orsak till hur god sömnen blir?

http://minairrvagar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 oktober 2014 09:50

Igår styrde jag min steg mot affären och skulle köpas nonstop, och till min förvåning hade de inte dessa. Men det fanns en annan variant med gladare färger i lösvikts hyllan jag fyller en skopa till bredden och tänker att det här är nog ca 100 g.   t...

Av Jessica - 20 oktober 2014 12:27

Här kommer min ljudfil med lite bilder fritt tolkat efter Pjäsen man är väl fri av Mirja Unge. Det ät ganska otäcka ljud och höga så börja med en låg nivå och höj om du tycker det är spännande. Väldigt spännande  uppgift som jag var lite rädd för m...

Av Jessica - 14 oktober 2014 09:27

Detta har jag funderat på Nonstop hur många är det i en påse, hur långt räcker den? Om jag går planlöst finns det någon app som jag kan se hur och vad det blir för mönster av min promenad? Här tittas det ju en del på barnprogram och Pax ären favorit ...

Av Jessica - 14 oktober 2014 08:52

Efter att ha varit sjuk i en vecka så har det inte blivit mycket gjort här men är på benen igen och har fundrat massor i sängen på vad jag skulle göra. Landade i för att inte komma efter så passade uppgiften med att göra avbilder på ytor super bra då...

Av Jessica - 2 oktober 2014 12:24

En pärlplatta om dagen skulle nog vara bra för mitt stressade jag att göra otroligt avkopplande och lite pilligt svårt. jag förstod inte hur mycket pärlor det gick åt så mina blå tog slut och en färd till leksaksaffären och shopa nya. Här kommer mitt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards