Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Jessica - 14 oktober 2014 09:27

Detta har jag funderat på Nonstop hur många är det i en påse, hur långt räcker den? Om jag går planlöst finns det någon app som jag kan se hur och vad det blir för mönster av min promenad? Här tittas det ju en del på barnprogram och Pax ären favorit och då fick jag min ide efter att ha kolla på när Pax likt Hans och Greta lägger ut ett spår...http://www.svt.se/barnkanalen/barnplay/pax-jordiska-aventyr/1621393  6 minuter in i filmen.

Jag har laddat ned appen  endomomondo till min mobil får se om den funkar och om det kan bli en bild av det?

http://itunes.apple.com/se/app/endomondo-sports-tracker/id333210180?mt=8


För att göra det lite mer spännane så tänkte jag att göra detta i en annan by här ute på landet som jag inte varit i för att uppleva en nu plats? Kommer någon följa mitt spår?

Av Jessica - 14 oktober 2014 08:52

Efter att ha varit sjuk i en vecka så har det inte blivit mycket gjort här men är på benen igen och har fundrat massor i sängen på vad jag skulle göra. Landade i för att inte komma efter så passade uppgiften med att göra avbilder på ytor super bra då jag med mina sylister i hantverkskursen just börjat tala om mönster och mönsterkonstruktion. Så alla elever fick 3 papper och trepastellkritor.


Instruktionen var gå ut runt kvarteret hitta tre intressanta skrukturer som du gillar, lägg kriten ner på pappret och fyll det med strukturen. fundera på vad du ser, känner och varför du valde just denna?


När elverna kom tillbaka fäste vi upp alla deras papper på kaffebaren i källaren, och gick igenom allas bilder som de sedan ska jobba vidare med för att utveckla mönster, bårder och även jobba med färgsättning.


Min reflektion jag har några lever som tycker att detta är väldigt intressant och ger sig in med liv och lust, och några om inte orkar att ta till sig instruktionerna.  Och därav väldigt olika resultat. Men när vi kom till det som igentligen känns mest viktigt och det är vad man igentligen upplevde så var det så spännande att höra dessa som inte gick in för det att de verbalt  kunde förklara känsla och form. Så att en tjej ville göra nya det räckte för att göra min dag.      

I den bilden med blå och brun krita var det jätte många elever som fatnade så intressant för i den så såg vi flera små figurer iform av gubbar som tittade på oss, jätte spännand och när jag skulle fota av med mobilen så fokuserade kameran på just den filuren som jag hade kollat in. Leta och finn du kanske ser något annat.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards